lunes, 8 de enero de 2024

Quadern de Bitàcola nº 7 - RAVI SHANKAR, Santa Maria del Mar-BCN, setembre 1977

 

Tampoc no vaig guardar l’entrada del concert de RAVI SHANKAR a l’església de Santa Maria del Mar de Barcelona, el setembre del 77. Crec que era un tiquet petit on no hi deia res i el devia extraviar, per això no sé el dia exacte, però recordo que era el mateix dia del II Festival de Jazz de Masquefa, on KLAMM havien estat convidats a formar part del cartell junt amb TETE MONTOLIU, LOU BENNET, SANTI ARISA, LA LOCOMOTORA NEGRA, etc. etc. Per a KLAMM allò va ser un luxe, feia tan sols un any que tocaven i ja els convidaven a un festival tan important! Imagino que seria perquè ells sempre feien improvisació, i en aquells moments podien sonar jazz-rockeros. Jo me’ls vaig perdre per primer cop, perquè vaig decidir anar al concert del SHANKAR. Teníem el seu disc ‘Shankar Family & Friends’, que havia fet amb George Harrison i altres músics, i el posava molt quan volia música més tranqui. Hi vaig anar amb el Kike, un de la colla, i el seu germà gran, Francesc C, que tenia un Dyane 6, on ens molava anar drets i descapotats, i també una gran col·lecció de discos. I com que ma mare ja els coneixia a tots dos i sabia de la importància del SHANKAR, em va donar diners per  l’entrada.  Del concert recordo la grandiositat de l’església. Abans de començar, va sortir un tio per dir que ens estiguéssim quiets i callats en tot moment i que es prohibia fumar. Uff.. vaig pensar.. se’m farà llarg això.. estàvem asseguts als bancs de resar. Però quan va començar aquella música suau i obsessiva, amb el Ravi al mig amb el seu gran sitar i a cada banda un músic, un amb una tabla i l’altra amb una tempura, em vaig deixar portar, i tot va anar passant com en un somni (aquest és el record).  En sortir vem tornar ràpid cap a Masquefa per enganxar el festival, però ja no vem veure KLAMM, que havien tocat primers i es veu que Santi Arisa s’havia apuntat a la seva Jam amb les percussions i la flauta!




No hay comentarios:

Publicar un comentario