lunes, 22 de enero de 2024

Quadern de Bitàcola nº 24 - CHICK COREA + HERBIE HANCOK + ICEBERG, Palau d’Esports de Montjuïc, Barcelona, 22.6.79


Era el segon cop que venia CHICK COREA, però aquesta vegada ho feia amb HERBIE HANCOK. Els ICEBERG van obrir el concert presentant el seu disc "Arc-en Ciel", i els vem veure des de les grades. Els quedava poc temps de vida, ja que aquell mateix any es van dissoldre. Com anècdota diré que el primer disc que em vaig comprar per estrenar el meu tocadiscos (comprat als 15 anys després de treballar els tres mesos d’estiu) va ser ‘Tutankamon’ d’ICEBERG, no l’haguera triat com a primer, perquè n’hi havia molts d’altres que em flipaven més, però aquell va ser l’únic que em va agradar de la botiga de discos del poble, que era una única capsa de Lp's i una de Singles a la tenda de fotografia. El concert va estar guai, eren bons músics, i si haguessin tingut un bon so, potser m’ho hauria passat millor que amb l’actuació dels dos pianos. Perquè el bolo de COREA i HANKOC no me l’esperava! A l’escenari només hi havia dos pianos de cua, un davant de l’altre. Quan ho vaig veure em vaig decebre una mica! M’esperava una gran banda funky-jazz-rockera, però no! Ells van anar fent sessions junts i per separat, creant el seu diàleg, més divertit o més avorrit. Hi va haver moments de ‘subidon’, però també d’altres  de molt pesats. En general no va estar malament, vaig tenir alts i baixos, però veure gent tocar sempre em mola, encara que realment jo m’ho passo molt millor amb una banda sencera.






No hay comentarios:

Publicar un comentario