miércoles, 10 de enero de 2024

Quadern de Bitàcola nº 10 – IGGY POP – Palau Blaugrana de Barcelona, 16 maig de 1978


El primer cop que vaig veure IGGY POP també estava molt il·lusionada. N’era super fan! També hi havia molta gent en aquell concert, per això ens vem col·locar pel davant, però en una banda, per si havíem de sortir-ne a mig bolo. Els teloneros van ser DISTRITO V, de qui coneixíem al Vidi Vidal, però estava massa nerviosa per veure l’Iggy. Després d’esperar el canvi de grup durant molta estona, la ‘Iguana’ va sortir com una fera i amb un so estruendós! Realment va ser un concert més que punk! L’Iggy va estar provocant la gent sense parar de moure’s amunt i avall de l’escenari, molt frenètic i rondinaire, escopint a tort i a dret i ensenyant la polla de tant en tant. Era difícil saber què tocaven fins que no arribava als coros. Hi havia un rebot de so enorme, els músics tenien els vats a tope. L’Iggy continuaba boig revolcant-se per l’escenari i de cop va caure daltabaix! Vem pensar que s’havia trencat el cap, però no, va tornar a pujar a l’escenari encara més rabiós, i llavors va començar a pujar per la muntanya de Marshalls que tenia al darrera. Allò es movia d’un cantó a l’altre, mentre ell grimpava cap amunt. Va haver-hi un moment en què vaig témer el pitjor, que aquell munt d’amplis ens caigués pel cap, perquè, a més a més, ell els anava sacsejant mentre pujava! Finalment va arribar a dalt de tot, i llavors va venir el pitjor. Va enfocar el micro davant dels amplis i va provocar un ‘acople’ que ens va deixar a tots sense timpans per una estona, el cabró! Recordo que de cop ho vaig veure tot vermell, només sentia un xiulet a les oïdes insuportable. El vaig maleir! Però no me’n vaig desenamorar. Va ser un super concert amb l’Iggy en tot l’esplendor d’aquells temps. Vaig tenir el super poster de l’Iggy d’aquell dia, que va treure Disco Expres, penjat a la meva habitació durant uns quants anys. 






No hay comentarios:

Publicar un comentario