jueves, 29 de febrero de 2024

Quadern de Bitàcola nº 63 - PETER HAMMILL, Sala Cibeles, Barcelona, 12.11.86


És divertit veure l’eclèctics que sempre hem estat amb la música. En menys d’un mes podíem veure JUDAS PRIEST, P.I.L. i PETER HAMMILL, i passar-ho super bé en tots tres concerts. El del HAMMILL l’esperava molt, perquè des que havia sortit de VAN DER GRAFF GENERATOR, havia fet uns discos molt guapos. He de confessar que VDGG m’havia costat d’entrar. Nosaltres estàvem acostumats a escoltar de tot, i de tenir les orelles ben obertes, però aquella banda era molt ‘dura’. Al cotxe sempre fèiem un joc, que era que cadascú escollia una cinta, i a l’època que el Kike C. estava a KLAMM (1978/79), quan li tocava a ell escollir sempre posava VDGG, malgrat les nostres protestes. Però al final li ho vem agrair molt, perquè quan les orelles es van obrir, ens van semblar magnífics! I sobretot ens va enamorar la veu del HAMMILL (el causant que també ens agradessin el TRES i el HALDFORD uns anys després). El HAMMILL tenia uns registres absoluts, era preciós d’escoltar-lo! Per això em feia molta il·lusió. Però resulta que va anunciar un concert en solitari, només ell i el piano! Llavors em vaig decebre una mica, perquè esperava escoltar els temes brutals dels seus discos, bé, almenys des de l’’pH7 (79) fins a l’Enter K (82), i em vaig imaginar que seria un concert avorrit. Però estava ben equivocada. Realment, només amb la seva veu ja en tenies prou. No li calia tota la banda (malgrat que si l’hagués portat hauria estat suprem), però realment no li calia. Ens va tenir a tots ven lligats del del primer tema. Quina força un home sol! Pell de gallina en molts moments! Em va agradar moltíssim, com a tothom qui hi havia, crec. El tio va acabar plorant i suplicant que el deixéssim plegar, perquè li demanàvem bisos sense parar!






No hay comentarios:

Publicar un comentario