miércoles, 28 de febrero de 2024

Quadern de Bitàcola nº 62 - PUBLIC IMAGE LTD, Studio 54, Barcelona, 15.10.86


Dos dies després d’anar a fer el heavy, tornava als meus móns més foscos. PIL m’havien agradat des del primer moment que vaig escoltar el primer disc ‘First Issue’ (78). Em van semblar molt interessants, potser pels baixos que feia el JAH WOBBLE, i pel morro del LYDON a fer això després de SEX PISTOLS. Era un tio molt interessant per mi, perquè també buscava una cosa nova i única. I els havia seguit amb els seus discos. El ‘Metal Box’ (79) m’encantava! D’alguna manera m’havien influenciat quan vaig començar a tocar el baix en el meu primer grup, RARE (82), tot de ties. En aquella gira, però, presentaven l’‘Album’ (86), un disc produït per BILL LASWELL, que va tenir col·laboradors de super luxe,  STEVE VAI , GINGER BAKER (CREAM), TONY WILLIAMS (MILES DAVIS), RYUICHI SAKAMOTO (YMO), MALACHI FAVORS (ART ENSEMBLE OF CHICAGO), JONAS HELLBORG (MAHAVISHNU ORQUESTA), L. SHANKAR, etc. O sigui, figures importantíssimes del jazz i altres grans músics del moment. Segur que s’ho van passar super en aquelles gravacions! I el Lydon, quina sort! Al concert va portar una banda molt guapa també, amb gent de MAGAZINE, SIOUXSIE, DAMNED... i van sonar força bé. L’Studio 54 molava per veure bolos. La banda tocava super bé, jo disfrutava cada tema, però la gent no reaccionava gaire. I molaven molt! És clar que ja no era el punk que potser s’esperaven, era més tranquil, diguem-ne, però un gran bolo!




No hay comentarios:

Publicar un comentario