martes, 27 de agosto de 2024

Quaderns de Bitàcola nº 281 - KING CRIMSON, Teatre Coliseum, Barcelona, 12.07.19


La visita de KING CRIMSON sempre ha estat un gran esdeveniment per mi. Els porto a la meva vida des dels 14 anys! Una banda que es reinventa a cada disc i que sempre aporta noves maneres d’entendre el rock, amb unes actuacions perfectes d’unes grans composicions. Sempre és un plaer escoltar-los, i veure’ls encara més. Aquell cop havien de tocar tres dies seguits al Dr MUSIC FESTIVAL, però el festival es va cancel·lar. Per sort van trobar dues dates al Coliseum de Barcelona. Jo hi vaig anar el primer dia amb l'Ant, el Vicius, el Genís (que els descobria en directe) i el Pepon, qui tampoc se'ls perdia mai. La banda estava formada per FRIPP, JAKKO JAKSZYK, MEL COLLINS, TONY LEVIN, PAT MASTELOTTO, GAVIN HARRISON i JEREMY STANCEY, o sigui, dues guitarres, vents, baix i tres bateries a primera fila, tal com ja els havíem vist el 2016. Aquells dos concerts van ser suprems, amb versions de totes les èpoques, però jo només vaig veure el primer, ja que no tenia tants diners. L’Ant sí que hi va anar tots dos dies, perquè sempre canvien el repertori d’un dia per l’altre, i val la pena fer l’esforç econòmic; fins i tot es va tornar a comprar el llibret de la gira (que sempre eren fantàstics). El repertori escollit pel primer concert va ser guapo, però hauria preferit veure el del segon dia, ja que van fer el  ‘Larks’ Tongues in Aspic, Part II’, que jo no havia escoltat mai en directe, o la preciosa ‘Starless’. En general el segon repertori era més del meu gust. Per sort l’Ant hi va poder tornar i gaudir-lo!   




No hay comentarios:

Publicar un comentario