lunes, 1 de abril de 2024

Quadern de Bitàcola nº 100 i 101 - SEPULTURA + SACRED REICH + HEATHEN + 100 SLAIN, Zeleste, Barcelona, 30 i 31.5.91


Aquell festival thrash no ens el podíem perdre, érem super fans de SEPULTURA des del primer disc, ells i SLAYER eren del més punk del thrash. En aquell moment presentaven ‘ARISE’ (91), el disc que els va donar a conèixer massivament, potser per això van actuar dos dies seguits a Zeleste, o potser perquè volien gravar aquells concerts per al LIVE Barcelona que van treure després.  En principi, nosaltres només teníem entrades per al primer dia, que estava a tope de ple, però vem anar directes a primera fila, com sempre. El concert va començar amb 100 SLAIN, a qui havíem vist feia poc amb LEGION, molt thrashers de cap a fi. Després van sortir HEATHEN, a qui coneixíem per un disc que tenia el Vicius, 'Victims of Deception', que estava força béCom que anàvem molt posats, no paràvem de dar-los canya amb els punys, i ens ho vem passar molt divertit amb ells. A SACRED REICH també els coneixíem per algun disc del Vicius, era una banda tipus METALLICA, i molaven, i m’ho estava passat bé també amb ells, pujada a la barra de sota de la barana, quan de cop sento que algú em toca l’esquena. Primer no en vaig fer cas, perquè pensava que eren topades de la gent, però com que insistien, em vaig girar i vaig veure un noi heavy. Tampoc li vaig fer cas, i em vaig girar de seguida cap a l’escenari; però al cap d’un segon vaig pensar: ‘és el guitarra de HEATHEN’!! i em torno a girar ràpidament i me’l trobo allà, darrera meu, mirant-me. El saludo per dir-li que l’he reconegut, i el tio em demana que surti un moment amb ell. Com que jo esperava SEPULTURA, li dic que si, i sortim al vestíbul de Zeleste per l'entrada d'invitats. Jo flipo que el tio m’hagi vingut a buscar, i li pregunto el perquè. Diu que ha flipat amb mi durant el bolo i que vol que me’n vagi amb ell de gira! Hahaha! La veritat és que vaig riure a la seva cara, pobre, i em va fer pena. El veia tan jovenet i guapo, que em vaig quedar xerrant amb ell en lloc de tornar al concert. Però això va ser pitjor, perquè el tio encara es va enamorar més, i no em deixava marxar. Van acabar  SACRED REICH i va començar SEPULTURA, i ell no parava de xerrar, i m’insistia tota l’estona que me n’anés amb ell. Jo des del primer moment li havia dit que havia anat al concert amb el meu nòvio i amics, però tant li fotia, esperava que ho deixés tot per marxar amb ell! Pobre... Al final va acabar suplicant i plorant a llàgrima viva, i vaig notar que realment s’havia enamorat molt (glupps). La qüestió és que em va tenir dues hores segrestada, i que em vaig perdre mig concert de SEPULTURA, pel que abans de deixar-lo, vaig fer que em signés l’entrada (la de rotulador) i que em donés dues invitacions per al concert del dia següent, ja que havia anat expressament a veure els brasilers, i ell me’ls havia fet perdre. I així, deixant-lo molt trist, vaig poder tornar a entrar per veure el darrer tram de bolo de SEPULTURA, que va ser bestial! Després, vem esperar-los a fora, i quan van sortir van venir a parlar amb nosaltres. Eren amables i simpàtics, em van signar l’entrada, i hi vem poder parlar força estona, sobretot amb el MAX CAVALERA, a qui li vem regalar la samarreta de GÀRGOLA i la primera demo nostra, que ell va agafar amb molt d’amor, i va dir que l’escoltaria de seguida. I així de contents vem marxar, i jo vaig poder repetir el festival complert l’endemà amb una amiga, perquè tenia dues invites a la llista, però aquest cop sense perdre’m ni una nota! I també vaig tenir recompensa, el meu ‘amic’ de HEATHEN em va tirar la pua, i un dels guitarres de SACRED REICH, el JASON RAINEY, també. I tot va ser brutal!!







No hay comentarios:

Publicar un comentario