domingo, 21 de abril de 2024

Quadern de Bitàcola nº 121 - METALLICA, Palau Sant Jordi, Barcelona, 12.11.92


Era el meu cinquè concert de METALLICA, i va ser molt brutal i més salvatge que mai. Ells ja eren tan coneguts que omplien el Palau Sant Jordi, i nosaltres, a primera fila rebíem l’embat de milers de metal·lers rere nostre. Però que bé que ho vem passar! El concert va començar amb una mena de documental d’ells i Barcelona, que va durar el mateix que un grup teloner. Des de primera fila no veia gran cosa de la pantalla, o no la mirava, el que recordo és que se'm va fer llarg i pesat. Feia molta estona que estàvem esclafats allà al davant i encara no havien començat! Quan finalment es van apagar els llums,  tal com en l’anterior bolo, va sonar aquella intruder tan apoteòsica de ‘western’ que ja et posava els pels de punta, i llavors van sortir amb el rugit de la multitud, i van començar amb l’Enter Sadman. ‘Quin subidon altre cop!’ La gent va embogir, semblava que tothom volia tocar-los, les esclafades, hòsties, guitzes, coces, colzades i tot el que et puguis esperar d’una horda de melal·leros desenfrenats ens queia a sobre! Uff! Va ser terrible! Hahaha.. El Vicius no ho va suportar, li va agafar una taquicàrdia angoixant, i abans que acabés el primer tema va demanar al de seguretat que el tragués d’allà. I tal com m’havia passat a mi a París amb el BOWIE, el tio no podia arrencar-lo, i va haver de demanar a dos o tres més que l’ajudessin. Entre els quatre finalment van poder, però almenys no va ser tan greu com lo meu, ell va sortir amb les sabates posades i sense tants blaus (jo havia esperat fins al darrer tema, i ell estava al principi del bolo). També diré que jo era molt soferta, i si no podia colar-me enlloc, em quedava allà al davant, d’on sempre sortia baldada. Era el que hi havia, i ho tenia molt clar. En aquella actuació, tota l’aparença heavy que METALLICA havien portat fins aleshores va canviar en aquella gira. L’escenari era rodó i al mig del Palau, estava totalment buit de trastos, molt auster, però amb unes tarimes a cada banda perquè poguessin lluir-se. Ells, amb els instruments sense jacs, es movien per tot el vol de l'escenari i amunt i avall de les tarimes, i tot plegat feia un efecte molt ‘modern’, estaven  a l’última en so i escenificació. Va molar molt, van sonar de PM i van fer un bolo brutal, malgrat les terribles matxucades, que no van parar en tot el concert. La gent estava boja per ells, i és que fins aquells moments havien tret uns discos de collons. Per mi el ‘BLACK’ ja va ser l’últim d’aquella creativitat tan poderosa que havien tingut. Al final, però, vaig tenir la meva recompensa. Quan van acabar el concert, van sortir a saludar la penya i a regalar pues, el LARS ULRICH portava un manyoc de baquetes a la mà i va venir cap on jo era, en va agafar una i va dir ‘aquesta per tu’, i me la va tirar. Però el fossat era tan ample que li va caure dins, i el 'segurata' que hi havia per allà la va agafar i se la va posar a la butxaca del cul. Ràpidament vaig protestar i li vaig dir que era per mi, però el tio feia com si no em veiés! Llavors vaig mirar l’ULRICH i li vaig dir, mira, aquest!, i ell, que ho havia vist tot, va anar cap al de seguretat, que estava d’esquenes, i li va fotre un cop de porra al cap amb tot el manat de baquetes. El tio va fer un bot, no s’ho esperava, i es va girar ràpid per veure què li havia passat. I allà dalt, darrera seu, l’Ulrich amb mala cara li deia que em tornés la baqueta! Hahaha.. Què maco el Lars!






No hay comentarios:

Publicar un comentario