lunes, 22 de julio de 2024

Quaderns de Bitàcola nº 231 – SONISPHERE, Parc del Fòrum, Barcelona, 11.07.09


Per primer cop se celebrava un festival de metal al Fòrum de Barcelona. Hi havia un cartell molt suculent, amb algunes bandes que encara no havia pogut veure mai, com SLIPKNOT, i no m’ho valia perdre. Hi vaig anar amb el Vicius, l’Ant i el Pepepue, i crec que mai no havia vist tanta gent allà. Era normal, les bandes s’ho valien. Primer va tocar algun grup que no recordo fins als SOZIEDAD ALKOHOLIKA, a qui feia anys que no veia. S.A. van fer un bolo brutal i van sonar de collons. Després vaig poder repetir MASTODON, a qui havia vist al Festimad’05 i m’havien agradat molt. També van fer un super bolo, i ho vem passar molt bé, però el so del seu escenari no era tan bo, i això que era a l’amfiteatre del Fòrum. Els DOWN també van estar brutals, igual que MACHINE HEAD, a qui vem veure des de més lluny. Però l’escenari principal estava muntat amb un equip de PA cada x metres, i s’escoltava bé des de tot arreu. Quan va ser el torn d’SLIPKNOT, el Pep i jo vem anar a primera fila, no ens volíem perdre res. I allò va ser molt més que brutal. L’espectacle que portaven ja era apoteòsic, però la música et travessava el cos. Van sonar perfectes, ni un moment de descans, i entre les percussions, els salts, la bateria giratòria i tot plegat, va ser aclaparador. Però va arribar un moment en què no vaig poder aguantar més la pressió dels subwoofers del davant. Hi havia un volum tan exagerat, que els greus m’esclafaven els pulmons i ja em costava respirar. Vaig deixar el Pep allà, i vaig sortir com vaig poder pel mig de milers de persones, fins a trobar l’Ant i el Vicius. I des d’allà vem veure METALLICA per sisena vegada. I van estar també fantàstics. Van sonar brutals, portaven xou de foc per algun tema, i van fer un repàs del darrer disc (que no coneixia) i alguns dels grans èxits. Un bon festival!




No hay comentarios:

Publicar un comentario