domingo, 26 de mayo de 2024

Quadern de Bitàcola nº 162 - TOOL + PEDRO, Razzmatazz, 6.6.02


TOOL era un grup d’aquells que destaquen per ser diferents i per aportar noves visions al metal. Ens va interessar de seguida que els vem conèixer amb el seu primer àlbum, UNDERTOW (93). En aquest concert venien a presentar el ‘LATERALUS’, un disc molt bo, del qual el nostre amic i membre de MATAVACAS, REMO BALCELLS, els n’havia fet algun vídeo. I quan em vaig assabentar que la Celsa, una amiga nostra, els feia el càtering, li vaig demanar que em fitxés per treballar per a TOOL, excepte el moment del concert, és clar. I ella ens va aconseguir la invitació per a l'Ant i el Vicius. I així, fent el catering, va ser com vaig poder entrar amb la càmera de vídeo. Després de preparar-los el menjar i tot plegat, vaig demanar permís per poder gravar una mica el backstage. I com que jo tenia assignat el camerino de TOOL, el vaig poder filmar quan ells no hi eren. Tenien tot de fotos familiars penjades als miralls, i tota la decoració era com de pau i tranquil·litat, però també hi havia un parell de sofàs amb la Play Station i una gran pantalla. Aquella tarda hi va haver un petit esglai allà a dins. Resulta que el MAYNARD va acostar-se massa a una de les cambreres, era una noia molt jove que no va saber reaccionar i treure-se’l de sobre, justament el MAYNARD és més baixet que jo i amb una empenta ho hauria aconseguit, però va venir amb un atac de nervis que no sabíem com aturar. Per sort, no havia passat res, fora de la desagradable insinuació masclista, que algú va solucionar parlant amb el brètol. Poc abans de començar el concert, van arribar l’Ant, el Vicius i el Randy (MATAVACAS), i li vaig poder passar la càmera a l’Ant quan ja eren dins. I quan va començar el concert de TOOL, vaig baixar a primera fila, amb el Vicius. L’Ant i el Randy havien anat a buscar un lloc bo per poder-ho gravar. El Vicius i jo vem gaudir aquell concert de principi a fi. Des del davant no es veia bé la gran pantalla que portaven, però nosaltres ens dèiem que ja ho veuríem amb la gravació de l’Ant, i estàvem tranquils. El que no sabíem és que el 'maton' dels TOOL els havia enganxat filmant, i que quasi es queden sense càmera. Aquell mala bèstia no els la volia tornar, al final van aconseguir que es quedés només amb la cinta, però ells dos van ser expulsats de la sala! Quina putada! Nosaltres passant-ho super bé, i ells al carrer més de mig concert! Després del bolo vaig tornar a backstage, i allà vaig tenir ocasió de seure a la taula de TOOL i de parlar una mica amb ells, amb el MAYNARD sobre A PERFECT CIRCLE, però sobretot amb l’ADAM JONES, que era qui havia treballat amb el REMO, ja que els vídeos de la banda eren cosa seva. Vaig veure l’estimació que havia agafat al REMO BALCELLS i la PETRA EVERTS, en parlava amb molt amor, però quan li vaig voler passar el disc de MATAVACAS, dient-li que era el grup que tenia en comú amb ells dos, no el va voler de cap manera. Em va dir que no volia agafar res de ningú, perquè després la gent els podia denunciar dient que TOOL els havien copiat alguna cosa, que havia passat amb molts grups i que ell havia optat per no voler res de ningú. Li vaig dir que nosaltres no teníem res a veure amb la seva música, que MATAVACAS era un altre món, però ell no baixava del burro. Els del grup se'n fotien, i em deien que no li fes gaire cas, que era un paranoic. A part d’això, va ser una sobretaula molt guapa. I amb qui si que vaig poder intercanviar disc va ser amb PEDRO, el grup teloner, a qui no havia pogut veure, ells em van donar el seu i jo els vaig passar el de GÀRGOLA.





No hay comentarios:

Publicar un comentario